Huren bij Detron betekent naast flexibiliteit tevens gemak. Daarom zetten we hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen voor je op een rij. Vind eenvoudig en snel het antwoord op jouw vraag. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.

Einde huurperiode, retournering en/of overname

De huurperiode is bijna verlopen. Wat nu?

Om je optimale flexibiliteit te geven heb je bij ons altijd drie opties:

  1. Retourneren: Stem met je contactpersoon even af waar, wanneer en door wie de apparatuur wordt opgehaald. Doorgaans gebeurt dit door onze huiskoerier of pakketdienst, maar zelf terugbrengen in Veenendaal is natuurlijk ook mogelijk.
  2. Verlengen van de huur: Heb je de apparatuur langer nodig dan vooraf gepland? Dan bieden we je altijd de optie om de huur te verlengen. Dit kan al vanaf 1 dag. Bovendien krijg je korting op de huur wanneer de nieuwe looptijd langer is dan de oorspronkelijke.
  3. Overname / buy-out: Blijkt je behoefte permanent? Geen probleem. Op verzoek maken wij graag een koopvoorstel, eventueel inclusief een aanbieding voor een servicecontract op maat.

Onze verhuurspecialist stemt graag met je af wat in jouw situaties de meest passende oplossing is.

Kan ik de apparatuur overnemen?

Blijkt je behoefte permanent? Geen probleem. Vraag naar de overnameprijs van de gehuurde apparatuur. Eventuele toevoegingen of andere aanpassingen zijn bijna altijd mogelijk.

Hoe zit het met het retournering buiten openingstijden?

Mocht je hardware zelf willen retourneren dan kun je sowieso tijdens onze openingstijden bij ons terecht. Vaak zijn projecten en evenementen alleen net even iets meer onvoorspelbaar dan verwacht. Passen onze openingstijden niet in jouw situatie, neem contact met ons op om dit af te stemmen.

Wat als ik te laat retourneer?

Mocht je apparatuur later dan afgesproken retourneren, dan is dat meestal geen probleem. Graag horen we dit zo snel mogelijk, aangezien de apparatuur mogelijk opnieuw ingepland is voor verhuur. Mocht de huurtermijn worden overschreden dan rekenen we daarvoor extra huurkosten.

Moet ik de data die op de gehuurde apparatuur wissen?

Nee, dit is niet nodig. Na terugkomst wordt alle data standaard door Detron gewist. Mocht je een “gecertificeerde wiping” nodig hebben dan kunnen we je een 100% veilige gegevensverwijdering aanbieden. Deze voeren we uit middels specifieke software welke o.a. door de AIVD is goedgekeurd. Vervolgens ontvang je een certificaat als bewijs. Vraag je contactpersoon om een prijsopgaaf.

Wat als ik de data later toch nog nodig blijk te hebben?

Het formateren van de data op de hardware doen we om privacy redenen. Mocht je geen back-up hebben gemaakt en de gegevens toch nog nodig hebben, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We zullen dan ons best doen om een eventuele recovery mogelijk te maken.

Retourneren van apparatuur met schade

Gebruikssporen en slijtage worden bij ons niet aangemerkt als schade. Mocht er sprake zijn van beschadigingen als gevolg van onzorgvuldig gebruik, dan wordt dit gerekend als schade en worden de kosten aan je doorberekend. Mocht de apparatuur tijdens de huurperiode erg vervuild raken, dan zijn we genoodzaakt de schoonmaakkosten in rekening te brengen.